Kinderen en het Basispakket

LeerlijnenLab MerkelbachLeerlijnenLab Merkelbach
LeerlijnenLab op de Merkelbachschool. Groep 7 en 8 onderzocht de breking van het licht in een workshop met meester Gerard. Groep 1 & 2 bouwden een schaduwstad met kunstenaar Siree vd Velde. In de projectweken onderzoekend leren combineren ze kunst, wetenschap en techniek.

LeerlijnenLab Meester de JonghschoolLeerlijnenLab Meester de Jonghschool

De leerlingen van de Meester de Jonghschool werken in een Leerlijnenlab drie maanden lang samen met kunstenaar Petra Verboeket. Van leerling tot boetseerder naar schilder, kunstenaar & meester aan het werk met boetseergereedschap met een mooi resultaat.

Docenten van Orion College Zuid leren filmen met de iPad tijdens een workshop van Alex Ivanov, als onderdeel van het Leerlijnenlab Nieuwe Media.

LeerlijenLab Bovenland Mocca LeerlijenLab Bovenland Mocca
Basisschool Het Bovenland werkte met groep 4, 5 en 6 aan het fotoproject ‘Oog in oog met ik’. Samen met fotografe Patricia Wolf warmden ze op voor een aankomend LeerlijnenLab. De kinderen maakten zelfportretten, keken naar foto’s, bediscussieerden deze en vertelden iets over zichzelf aan de hand van fotografie.

LeerlijnenLab MoccaLeerlijnenLab

De Witte Olifant stapte in een LeerlijnenLab beeldende vorming samen met kunstenaar Daan Blits. De Witte Olifant werkt met de digitale methode Laat maar zien en kreeg binnen het Lab coaching om te leren hoe ze Laat maar zien optimaal kunnen inzetten. Alle 14 groepen kregen twee beeldende lessen binnen diverse thema’s.

De St. Antoniusschool werkte samen met Cinekid in een LeerlijnenLab Nieuwe Media/Film in combinatie met Erfgoed. Iedere groep verdiepte zich gedurende het project in een gebouw of een belangrijke gebeurtenis  in hun buurt. Ze maakten een stadswandeling, brachten ze een bezoek aan ‘hun’ locatie, maakten foto’s en verzamelden materialen. Ook gingen ze in de klas op onderzoek naar verhalen en/of thema’s die in de film aan bod moesten komen. Samen met de Cinekid workshopleider werkten ze het idee uit, maakten een storyboard en filmden ze de stop motion filmpjes. In de eindpresentatie toonden de klassen hun films aan de rest van de school.